Sheratons personal kränker hotellgäst och känner sig kränkta över att det avslöjats.

Posted on 26 mars, 2014

0


Sheratons personal i Stockholm har utsatt en romsk gäst för en mycket kränkande behandling och avvisat henne från frukostrestaurangen trots att hon bevisligen varit gäst och även kunnat uppvisa detta bevis.

När sedan denna personal ska framföra en ursäkt via den högst ansvarige på plats formulerar han ursäkten med denna innebörd:

Vår personal känner sig ledsna och kränkta över den uppståndelse som det blivit kring detta.

I en situation då han ska göra en pudel och kräla runt på alla fyra försämra han läget och kränker offret igen.

Ett flagrant exempel på kundförakt, usel ledning och bristande policy.
Rasism och diskriminering som härstammar från USA´s söder på 1950 talet mitt i Stockholm 2014.

Utbildning av personalen är ledningens ansvar men då ledningen uppträder obildat vem tar då ansvaret?

Börje

Referens
1) DN, Sheraton stoppade regeringens romska gäst, Mikael Delin Publicerad 2014-03-25
2) AB, Sheratons ”ursäkt” till Diana, Matilda Rangborg, 2014-03-26

Annonser
Posted in: Diskriminering