Gesus den anonyme näthataren – Magnus Pålsson Souley

Posted on 10 september, 2014

1


Gesus-Souley

Gesus-Souley

Magnus Pålsson SoulEye – näthataren Gesus, studie ett objekt som Trolljägarna bör undersöka.

Gesus Petterssons anonyma aktivitet på nätet bör belysas

När i dagarna en SD-politiker gjort avbön för sitt anonyma påhopp på invandrare så är det inget mot den ökände Gesus Petterson. Jag har i en serie studier undersökt och analyserat det organiserade näthatet som publicerats i ett antal artiklar. Det har visat sig att denne Gesus har stöd av VoF och antihumanisterna i sin nätterrorism: Näthuliganens ”vänner”. De är naturligtvis också aktiva på Facebook: Gesus och annat löst folk på Facebook. Polisanmälningarna har gjorts och det är angeläget att de görs även om man nu inte får fram bevisen pga av rådande skydd för identitet. Det som dock kan avslöjas är vilka som utnyttjar Gesus som en slags nättorped/näthuligan. Anmälan om organiserat näthat, olaga hot, uppvigling, stalking och fridsbrott

Med tiden kommer dessa näthuliganer naturligtvis att drabbas av sina unkna metoder: Gesus och hans följare ligger alltmer illa till.

En besökare som förde en dialog med Gesus på hans blogg kastades så småningom ut därifrån då han inte fullt ut accepterade Gesus hållning.

”det känns som att jag trampar på ömma tår på Gesusbloggen…

Jag får nu inte komma till tals tydligen då Gesus verkar ha blockat mig för inlägg

åsikts- och yttrandefrihet och att jag och andra ska ha chans att fortsätta en dialog passar tydligen inte deras agenda, då dom redan dömt ut mig som falsk mm

…(fortsatt hela kommentaren här),

Sedan gjorde Christer en lingvistisk analys av Gesus sätt att kommunicera och skickade den som kommentar till min studie av Gesus-Magnus Pålsson Souleye. Lingvistisk analys är alltid intressant särskilt om man har att göra med en förnekare: Gesus ömma tår.

Vem är Gesus Pettersson som har GesusBloggen?

Tids nog kanske denna Gesus kan hitta en sund och samhällsnyttig sysselsättning.
Tills vidare är han utnyttjad av antihumanisterna som en liten feg fotsoldat som förlorar sig själv i sitt hat. När det drabbar andra är mer ett avslöjande av hans eget maniska stalkingtillstånd.

Näthuliganismen missbrukar yttrandefriheten

Börje Peratt